Klein gebaar, Groots genieten!
Al ruim 35 jaar is Tasty Present het adres om een persoonlijke attentie van chocolade te laten maken voor bedrijven en hun relaties. Dat betekende dat de merkuitstraling en website een flinke upgrade kon gebruiken. Van puur B2B sales lonkt de verbreding van sales naar de directe eindconsument. Mijn taak? Zet een vernieuwend eigentijds design op waaruit blijkt dat Tasty Present een serieuze, ambachtelijke partij is die weet hoe je kwalitatief en smaakvol je relaties kunt verrassen. Beginnend bij de 7 basispagina's van de website, trokken we het redesign door naar de rest van het platform, inclusief de editor waar je je verrassing personaliseert.
Opdrachtgever: Tasty Present
Mijn rol: Rebranding, User Experience Design & product fotografie
Van 7 basispagina’s herontwerpen naar een compleet nieuwe merkbeleving
Opzet van de nieuwe merkidentiteit, kleurenpallet, tagline, basispagina templates, inspiratiegidsen en social media ads. Als essentieel element in de uitstraling heb ik een voorstel gedaan voor verbeterde productfotografie, waarbij de crèmekleurige achtergrond een onderscheidend centraal visueel element in de website werd. Het font voor headings heeft een knipoog naar de bekisting waarin cacaobonen binnenkomen in de haven.


RESULTAAT
Op tijd voor het hoogseizoen live – de eerste sales uplift werd een feit
Na intensieve samenwerking met het development en marketing team is de nieuwe website inclusief product fotografie in 3 maanden tijd live gebracht. Deze deadline was belangrijk om tijdig de belangrijke verkoopmaanden rond Sinterklaas en Kerst in te gaan met de nieuwe stijl en fotografie. De deadline werd behaald en in sales was na enkele dagen al een hockeystick qua resultaten te zien. Ook is het aantal individuele orders aan consumenten toegenomen. De insipratiegidsen en bijbehorende ads (gemaakt met behulp van AI) zullen vanaf deze eerste inzet een blijvend mechaniek zijn om sales te boosten voor het merk.
MIJN REFLECTIE
Ik blijk niet alleen op designvlak waarde te kunnen leveren voor de onderneming
Het blijft interessant hoe het ontwerpen van 7 basispagina's kan uitlopen op een geweldige ontwerp opdracht inclusief fotografie van ruim 850 verschillende chocoladeproducten. De samenwerking ging daarin verder dan alleen ontwerpwerk: zelfs mijn tekstschrijvingsinspanningen (zoals de payoff "Klein gebaar, groots genieten" werden door Tasty Present omarmd en dragen bij aan een volwassener merkidentiteit met bijbehorende salesresultaten.
“Ondanks het feit dat Hugo tijdens de diverse fotoshoots de meeste chocolade heeft opgegeten, zijn we toch ongelofelijk blij met zijn inzet - weer een nieuw hoofdstuk aan onze waardevolle samenwerking toe kunnen voegen.”
Paul GoossensMarketing & Sales director Tasty Present
Jouw merk ook herontwerpen?
Maak vrijblijvend een afspraak om kennis te maken en de mogelijkheden samen te bekijken.