Alles voor elke verbouwing op 1 plek

Waar de VerbouwApp afhankelijk was van paid online advertising om nieuwe gebruikers binnen te krijgen en we wisten dat woningeigenaren als een malle zoeken naar de juiste aanpak en prijzen voor hun verbouwing - ontstond het idee om een contentplatform te ontwikkelen dat als lead-generator voor de VerbouwApp zou kunnen gaan werken. Mijn taak? Onderzoek doen naar de top 100 uitdagingen die particulieren ervaren bij het aanvangen en uitvoeren van hun droom-woonwensen qua verbouwen. Het ideale verbouwproces opstellen. 100+ contentartikelen live zetten op een nieuw te ontwikkelen platform. Onderzoeken of de verworven bezoekers geconverteerd kunnen worden naar een app (VerbouwApp) / tool of aangesloten partner.

Opdrachtgever: DSG Ventures

Mijn rol: Digital Product & Customer developer / Venture Builder - Sep 2020 t/m Jul 2023

MIJN INZET

“Als ik weer zou verbouwen, zou ik het compleet anders aanpakken.” Ik wist nu hoe.

150 woningeigenaren gesproken. Klantreis rondom verbouwen vastgesteld en de uitdagingen gemapped. Samen met bouwbegeleiders en SEO experts content geschreven die antwoord bieden op de uitdagingen die woningeigenaren ervaren rondom het voorbereiden op en uitvoeren van de verbouwing. Platform opbouwen. Partnerships aangaan, opstellen partnerovereenkomst en partnerprogramma / mogelijkheden tot partnering incl. verdienmodel. Committeren van de eerste partners. Opstellen OKR's per kwartaal op de doelen te behalen.

RESULTAAT

Van het ideale verbouwproces naar financiering en verduurzaming

www.hartvoorjehuis.nl gelanceerd met 100+ artikelen in de categorieën verbouwen / financieren / verduurzamen. Jaarlijks arriveren 200.000 SEO bezoekers op het platform, 1% converteert naar een tool, 0,1% naar een aangesloten partner.

MIJN REFLECTIE

Elke verbouwing opgeleverd binnen planning & budget

Het verdiepen in de uitdagingen van gebruikers is echt een feest om te doen, in combinatie met de content met experts schrijven die hier een oplossing voor bieden. Ook al zien we maand op maand de bezoekersaantallen, aantal pagina's consumptie en retentie toenemen, het doel om SEA te vervangen voor bijv. de VerbouwApp als leadgenerator is niet gelukt. Het opstellen van een partner programma was een flinke uitdaging - maar per nieuwe partner een scherper aanbod bieden bood steeds meer houvast en vertrouwen om het elke volgende keer weer doeltreffender aan te pakken.

“Vanuit de markt van woningfinanciering keek ik met verliefde ogen naar het HvjH platform. Met Hugo en zijn team werken inspireerde altijd!”

Tom van 't HofPropositie- en partnership manager Conneqt / Blauwtrust Groep / De Hypotheker

Ook een contentplatform ontwikkelen?

Maak vrijblijvend een afspraak om kennis te maken en de mogelijkheden samen te bekijken.

DSG Ventures

Case bekijken

VerbouwApp

Case bekijken

VerbouwMatch

Case bekijken

Greetz.nl

Case bekijken