De juiste aannemer voor elke serieuze verbouwing

Uit het customer development onderzoek dat ik vanuit DSG Ventures uitvoerde bleek dat er grote kansen in de markt lagen om woningeigenaren die op zoek zijn naar de juiste aannemer voor hun 75k+ verbouwing te matchen met kwalitatieve aannemers. Hieruit is het label VerbouwMatch ontstaan. Mijn taak: Lanceer in 2 maanden een eerste versie van een matching platform om vraag een aanbod te kunnen matchen. Vind online woningeigenaren met serieuze verbouwplannen en match deze opdrachtgevers met een nieuw op te bouwen netwerk van kwalitatieve aannemers uit het klantenbestandn van Stiho (onderdeel DSG). Laat betalingsbereidheid en succesvolle matches zien.

Opdrachtgever: DSG Ventures

Mijn rol: Digital Product & Customer developer / Venture Builder - Jan 2019 t/m Jul 2023

MIJN INZET

Low-code development zelf doen om dure development te Euro’s besparen

Voor VerbouwMatch heb ik alle customer development werkzaamheden uitgevoerd (onderzoek, gebruikerstesten, veldonderzoek), merkidentiteit en MVP van de website opgezet, inclusief intakeflows en leadmanagement m.b.v. low-code tools zoals WordPress /Trello/Zapier. Voor aannemers binnen het VerbouwMatch-netwerk heb ik ook persoonlijke profielpagina's live gezet waar bedrijfsinfo & opgeleverd werk, specificaties en reviews op een vergelijkbare manier werden weergegeven om woningeigenaren-leads te helpen de aannemer beter te leren kennen.

RESULTAAT

Met €40 online marketingbudget p/dag verbouwingen van een ton vinden

VerbouwMatch genereerde in 6 weken tijd met een zeer beperkt online marketing budget van €40 per dag een portefeuille aan 50k+ verbouwingen van € 3,5mln welke direct gematched kon worden met een netwerk van aannemers. VerbouwMatch is de nieuwe via-via voor aannemers & huiseigenaren met een serieus renovatieproject. Helaas bleek het uitbreiden van het netwerk van aannemers lastiger dan verwacht waardoor de opdrachten zeer beperkt geplaatst en uitgevoerd konden worden in het netwerk van aannemers.

MIJN REFLECTIE

Door er achter te komen wat niet werkt, vergroten we de kans op succes

Met een beperkt online marketing budget zo veel tractie bij woningeigenaren zien ontstaan was super gaaf. Ook het opzetten van het netwerk van aannemers heeft me veel geleerd over het doorvragen naar de behoefte van deze lastig te bewegen doelgroep. Ik heb geleerd in een vroeg stadium een venture een pivot of stop toe te kennen.

“In geen enkele van de 250 startups die ik heb begeleid heb ik een entrepreneur gezien also Hugo, die alle theorie zo grondig beetpakt en in de praktijk toepast.”

Robbert van GeldropLean Startup Ventures coach

Ook een platform ontwikkelen op een lean-startup wijze?

Maak vrijblijvend een afspraak om kennis te maken en de mogelijkheden samen te bekijken.

DSG Ventures

Case bekijken

VerbouwApp

Case bekijken

Hart voor je Huis

Case bekijken

Greetz.nl

Case bekijken